
1/5

Nový šéf spravodajstva Markízy sa nedôveryhodné a
skompromitované správy snaží riešiť väčšou
objektivitou. Sorosovi politickí progresívno-liberálni
aktivisti pôsobiaci v tejto korporátnej televízii zúria,
vypisujú a konšpirujú o Ficových zásahoch, sťažujú sa
riaditeľovi a vyplakávajú v spriaznených médiách

infovojna.bz/article/novy-sef-spravodajstva-markizy-sa-nedoveryhodne-a-skompromitovane-spravy-snazi-riesit-
vacsou-objektivitou

Ministerský předseda Robert Fico (Směr-SSD) se koncem listopadu 2023 rozhodl, že pro
TV Markíza, Deník N, SME a portál Aktuality na Úřad vlády SR za jejich otevřené
nepřátelství, pro dělání politiky namísto žurnalistiky a za neobjektivní informování
slovenské veřejnosti, jako premiér těmto médiím nebude více poskytovat rozhovory ani
vyjádření.
Redaktoři Markízy v protestním dopise popisují 8 konkrétních zásahů nového šéfa
zpravodajství do jejich práce ve prospěch Ficovy vlády. Dopis podepsala drtivá většina
redaktorů a moderátorů. Ve čtvrtek o situaci jednali s ředitelem televize Petrem Gažíkem.
Informuje o tom Deník N s odvoláním na zprávu Sorosova deníku SME .

O jaké zásahy prý jde:

„Otevřeně přiznává, že Peter Pellegrini, předseda strany Hlas, dostane u nás ve vysílání
větší prostor než Ivan Korčok, protože je předsedou parlamentu, a tedy má ‚mocenský
bonus',“ napsali v dopise o Kratochvílovi.

Kratochvíl podle nich do práce redakce zasahoval vícekrát.

Podle dopisu žádal do Televizních novin zařadit nekritický živý rozhovor s ministrem
vnitra Matúšem Šutajem Eštokem.

Bez souhlasu redaktora dal ze schválené reportáže dodatečně před vysíláním odstranit
vládního poslance, který nedokázal vysvětlit své hlasování - protože před otázkou utíkal.

Žádal zastavit reportáž o vyšetřování nehody místopředsedy parlamentu Andreje Danka s
argumentem, že „tam není nic nového“. Po odporu šéfredaktora ji alespoň přikázal
posunout do druhé poloviny Televizních novin.

Kratochvíl také žádal od moderátora prezidentských debat kompletní seznam otázek,
které plánuje klást, výměnou za to, že mu "dá důvěru" debaty moderovat."

Změny ve zpravodajství TV Markíza

https://www.infovojna.bz/article/novy-sef-spravodajstva-markizy-sa-nedoveryhodne-a-skompromitovane-spravy-snazi-riesit-vacsou-objektivitou
https://dennikn.sk/minuta/3883556/
https://domov.sme.sk/c/23295988/markiza-fico-vlada-protest-list-gazik-muzik-kratochvil.html


2/5

Nový šéf zpravodajství a publicistiky Michal Kratochvíl, který přišel z české televize Nova,
vystřídal v prosinci dlouholetého ředitele zpravodajství a publicistiky Jindřicha Krejče.
Koncem února 2024 skončí i jeden z vedoucích vydání Televizních novin Martin Halanda.

„Nový ředitel má jiný pohled na dramaturgii Televizních novin, na výběr témat a
také jejich umístění ve scénáři, než bylo zvykem v minulosti. Opakovaně žádal, aby
se redakce méně věnovala politickým tématům a nerozebírala je až tak do
hloubky,“ uvedl Deník N koncem února .

Podle Halandu bývalý šéfredaktor a zástupce vedoucího zpravodajství TV Nova
Kratochvíl „žádal vysílání většího množství lehčích, pozitivních témat a jejich
upřednostnění ve scénáři Televizních novin. Diskusi o jeho návrzích a představách
jsem však nikdy nevnímal jako zásadní konflikt. Vždy šlo o tvůrčí, profesionální
debatu, jejímž cílem bylo zkvalitnit vysílaný obsah, i když jsme měli na
problematiku různé názory.“

„Redakční rada CME nebude komentovat dohady a spekulativní otázky, ale mohu
vás ujistit, že redakce Markýzy – stejně jako všechny redakce televizí CME – se řídí
zásadami redakčních pravidel CME. Redakce CME se zavázaly dodržovat etická a
profesionální novinářská pravidla a zásady objektivity, nestrannosti a faktické
správnosti,“ uvedl pro Deník N Hans Mahr, člen redakční rady skupiny CME.

 

Ministerský předseda Robert Fico (Směr-SSD) se koncem listopadu 2023 rozhodl , že pro
TV Markíza, Deník N, SME a portál Aktuality na Úřad vlády SR za jejich otevřené
nepřátelství, pro dělání politiky namísto žurnalistiky a za neobjektivní informování
slovenské veřejnosti, jako premiér těmto médiím nebude více poskytovat rozhovory ani
vyjádření.

 „TV Markíza, Deník N, deník SME a webový portál Aktuality od prvních hodin
vzniku vlády SR povinnost pravdivě, všestranně a včas informovat veřejnost o
činnosti orgánů veřejné moci, zvláště vlády SR a jejího předsedy, neplní. Jsou to
média, která otevřeně projevují nepřátelské politické postoje založené především
na zveřejňování nepravdivých, neúplných informací nebo na zamlčování
informací,“ uvedl Fico.

Zdroj: dennikn.cz / InfoVálka

Diskuse (Připojit se do diskuse je možné pouze po registraci a následném přihlášení se do účtu.)

UPOZORNĚNÍ:
Vážení diskuterii, podle zákonů České republiky jsme povinni na požádání orgánů
činných v trestním řízení poskytnout jim všechny informace shromážděné o vás
systémem (IP adresu, mail, vaše příspěvky atd.) Prosíme vás proto, abyste do diskuse na
naší stránce nevkládali takové komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu
některého z trestných činů uvedených v trestním zákoně. Mezi takové příspěvky patří

https://dennikn.sk/3852167/tichy-boj-o-markizu-mimo-kamier-sa-zacal-zapas-o-najsledovanejsie-televizne-spravy/
https://www.infovojna.bz/article/fico-sa-rozhodol-prerusit-komunikaciu-s-markizou-a-triom-dennik-n-sme-portal-aktuality
https://dennikn.sk/minuta/3883556/


3/5

komentáře rasistické, podněcující k násilí nebo nenávisti na základě pohlaví, rasy, barvy
pleti, jazyka, víry a náboženství, politického či jiného smýšlení, národního nebo sociálního
původu, příslušnosti k národnosti nebo k etnické skupině a podobně. 


Zároveň upozorňujeme všechny diskutující, že v diskusi nebudeme tolerovat hrubé
urážky mezi diskutujícími, vzájemné osočování se a používání vulgarismů.

Milan Mašcuch2024-03-15 10:51:09
Třeba vyčistit ten augiášův chlév a zavést objektivní zpravodajství.

Al Ladin2024-03-15 10:53:48
Kašlat na celou Markýzu. Nemám ji už skoro 10 let a vůbec mi k životu nechybí.
Teplou TA3 také nesleduji a reklamovou JOJ stejně. Hned je život krásnější a
bohatší!

Ježíš Kristus2024-03-15 12:03:34
Přesně tak, jejich rozhodnutí opustit pozemní vysílání měl velmi pozitivní vliv
na mnohé diváky, kterým se díky tomu otevřely jiné možnosti a zbavily se tak
silné sionistické propagandy.

Hegerove protilátky2024-03-15 10:54:32
krvavé očí a šíření nenávisti už musí vadit i samotným majitelům, vždyť přece není
normální, aby kvůli tomu diváci masově vypínali televizi, tam už je třeba jednat a
vrátit to alespoň někde do akceptované polohy. Už jen pro jejich samotné udržení
na trhu.

BAM...2024-03-15 10:57:37
Takže podřízený (moderatoři) jdou diktovat šéfovi zpravodajství co a jak má
dělat...toto je možné fakt jen zde



4/5

Yuval Noah Harari2024-03-15 11:14:11
Nemám s tímto rozhodnutím „vítězné strany a jejího vůdce“ žádný problém. 


Jedná se o soukromou televizi, ne veřejnoprávní. Tak, jak si ona vybírá komu dá
prostor a komu ne, si mohou politici vybírat jakému soukromému médiu dají
rozhovor a jakému ne. 


Ve chvíli, kdy politik nepotřebuje nebo NECHCE oblbovat národ přes všechny
dostupné kanály je něco ve společnosti ale že úplně posrané. Něco je velmi, velmi
špatně. 


A všichni si dobře pamatujeme kovidové časy, je tu dost mnoho odborníků a
expertů, kterým během kovidu soukromá a dokonce veřejnoprávní média „zavřela
houby“!! Pamatujeme si to! 


Prero nemám ani problém s „očistou“ RTVS. 

Jen (jelikož se zase jedná o politická rozhodnutí a ne o rozumná rozhodnutí) mám

odůvodněnou obavu, že sklouzneme do opačného extrému. Slovensko je prostě
plné extremistů. 


Hurá SSSR, fuj USA! 

Hurá USA, juj Rusko! 

Hurá Gaze, fuj Izrael! 

Hurá Izrael, fuj Gaze! 

Jako kdyby přestala platit matematika a Gaussovo rozložení náhodné veličiny. 


Asi chybí náhodné veličiny – vše ke dopředu vykalkulované, dohodnuté a
zaplacené.

zobrazit více...
Ježíš Kristus2024-03-15 12:14:37

To není extrém, to je sionistický systém výměny stran, přičemž postupnými
kroky jeden dělá to, co ten druhý, přičemž se navzájem kritizují, aby lidé
rozhodli ve volbách a přiklonili se vždy na jiný břeh řeky, avšak ta teče vždy
stejným směrem.

Krásně to ukázal JP Sears v tomto venkově.

rumble.com

javascript://
https://rumble.com/v44iqpr-jp-sears-liberl-z-roku-1992-je-okovn-co-se-dje-v-budoucnosti-cz-titulky.html


5/5

NWO realita2024-03-15 12:43:26
Markíza je soukromá televize - PPF.


A teď si představte, že děláte v nějaké firmě a začnete kritizovat

změny, které ředitel provedl, tak poletíte. 


Redaktoři v Markíze zapomněli na jeden fakt, že jim n e p a t ř í.

Ježíš Kristus2024-03-15 12:56:29
To není pravda, protože Markíza je televize a ta podléhá radě pro vysílání a
retransmisi, avšak problém je v tom, jaké osoby tam sedí a komu slouží, proč
ten dohled nefunguje tak, jak by měl.

NWO realita2024-03-15 13:07:20
A tohle vyřeší majitel za 5 minut.

Ježíš Kristus2024-03-15 13:29:20
Pokud v té řadě budou zástupci a nikdo s nimi nezatočí, tak je
jasné, že si pak televize může šířit svou vlastní propagandu.


